Elexioshop.nl
Winmag Pro Award
MKB Proof award 2011
1 maand gratis uitproberen!

Webwinkel e-mail marketing

11-08-2011

E-mail marketing is een belangrijk element om (vaste) bezoekers terug te laten keren naar uw webwinkel en te zorgen dat ze weer overgaan tot een online aankoop. Vaak wordt e-mail marketing onderschat of wordt de opgezette campagne niet juist toegepast.

E-mail campagne optimaliseren

Het belangrijkste is dat de nieuwsbrief wordt gelezen en dat men uiteindelijk over zult gaan tot aankoop. Pas daarom de e-mail campagne aan aan uw doelgroep. Wilt u een nieuwsbrief verzenden met alleen de laatste ontwikkelingen en nieuwsberichten. Stuur deze alleen als uw doelgroep dit kan waarderen en deze dus de nieuwsbrief zullen lezen. Plaats een aantal producten in uw nieuwsbrief die meteen de aandacht zullen trekken b.v. artikelen die weer terug in het assortiment zijn, artikelen met een (tijdelijke) aanbieding en zorg ervoor dat er een is mogelijkheid om gelijk door te kunnen klikken. Vergeet niet aankopen vanuit een e-mailcampagne zullen secundaire aankopen zijn. Aankopen die voor de consument niet noodzakelijk zijn. Plaats daarom geen artikelen met hoge prijzen die de klant toch niet zal aanschaffen op dat moment.

Vormgeving e-mail campagne

Zorg ervoor dat de vormgeving van uw nieuwsbrief aansluit aan de huisstijl van uw bedrijf en de uitstraling van uw online webwinkel.

Onderwerpregel nieuwsbrief

De onderwerpregel moet nauw aansluiten aan de inhoud van de nieuwsbrief. Zorg voor een korte maar krachtige onderwerp zodat de ontvanger dit niet aanmerkt als spam maar nieuwsgierig wordt door de nieuwsbrief te gaan lezen.

Conversie

Het doel van een nieuwsbrief versturen is dat men overgaat tot aankoop. Plaats producten die interessant zijn voor uw lezers om direct aan te schaffen. Zorg dat de producten rechtstreeks linken naar uw product pagina waar men direct uw product kan bekijken en gelijk kunnen aanschaffen.

Tijdstip van versturen

Kies het juiste moment van versturen. Verstuur uw nieuwsbrief niet om 12:00 s'avonds maar op een tijdstip waar vele mensen hun email box open hebben staan en dus direct uw nieuwsbrief kunnen zien op het moment van versturen.

Meten is weten!

Wat sommige mensen vergeten of niet aan denken is dat er statistieken bijgehouden kan worden van uw verzonden nieuwsbrief. Interessant om te weten is hoevaak de nieuwsbrief wordt gelezen, op welke tijdstip de meeste nieuwsbrieven worden gelezen, op welke linkjes worden er geklikt en hoevaak. U kunt niet met elke e-mail campagne software zulke statistieken bijhouden. Elexioshop.nl heeft een complete webwinkel nieuwsbrief systeem ontwikkelt waarmee u nauwkeurig kan meten wat de effecten zijn van uw verzonden e-mail campagne om zo aan de hand daarvan uw volgende e-mail campagnes op aan te kunnen passen.

Webwinkel e-mail marketing

Webwinkel artikelen